Značaji v šoli
Kako so naši značaji v šoli povezani med seboj
Ko otrok vstopi v šolo, nevede vstopi v institucijo, ki jo je po svojem vzoru ustvaril Racio. Občutek imamo, da tam ločujejo marljive od nedelavnih in pametne od neumnih. V resnici pa se pri otrocih išče razum, ki ga premore le Racio.
Katera dva predmeta veljata v našem šolstvu za najpomembnejša? »Matematika in jezik«
Številke in besede… Kakšno naključje, da gre za področji, ki ju obvladuje Racio. Devet let bodo otroci izpostavljeni načrtnemu zbiranju podatkov in učenju formul in pravil, katerih pomembnost je določil Racio, učenju na pamet, načrtovanju, urejanju in predalčkanju… Vse to poteka po urnikih, ki jih do sekunde natančno označuje šolski zvonec… Ali še vedno ne vidite, da se na tem situ lahko obdržijo le otroci z razumom tistega, ki ga je ustvaril? Naše šole so ustanove, v katerih Racio prebira sebi enake. Tisti s pravim razumom bodo visoko ocenjeni in bodo šolanje lahko nadaljevali na najboljših univerzah. V družbi bodo utrjevali oblast svojega razuma. Drugi, s slabimi ocenami, pa bodo kmalu potisnjeni na rob družbe, dobili bodo nepomembne službe in njihovo delo bo slabše plačano… Nič krivi bodo do konca življenja verjeli, da so slabši od drugih… Diploma po meri Racia je ključ in je merilo uspeha. Pomeni vrata v visoko družbo in se v tem prav nič ne razlikuje od plemiškega naslova, ki si ga je po svojem vzoru nekoč izmislil Emocio.
Ampak če bi v šolah zahtevali manj, bi izšolali same bedake!
Pridobivanje znanja je zelo pomembno in v šolah lahko zahtevamo še več, vendar moramo biti pri tem pravični do vseh razumov. Naše šolstvo je zastavljeno tako, da bo matematični genij, ki ne zmore narediti niti navadnega prevala, brez težav prilezel do konca šolanja in vsa vrata mu bodo odprta. Po drugi strani pa bo lahko nekdo, ki je zaradi svojega Emocievega razuma vrhunski športnik, a mu je matematika tuja, ostal brez vsega. Kdo je tisti, ki pravi, da je integralni račun za življenje večjega pomena kot šport? Tudi Instinkt, ustvarjalni razum, bo s svojim načinom razmišljanja v šoli prej kaznovan kot nagrajen.
Preoblikovanje šolstva je zelo občutljiva zadeva.
Tudi spregledana krivičnost šolstva je zelo občutljiva zadeva. Če pričakuje Racio od družbe pismenost, ni v tem nič slabega. Zakaj bi bilo potem slabo, če bi Emocio od družbe pričakoval, da si vsak človek izbere svoj šport? Saj to ne pomeni, da bi stoletnik moral igrati košarko. Če ne marajo košarke, naj pač plešejo… Če lahko od vsakega otroka pričakujemo, da pozna osnove računanja, bi lahko pričakovali tudi, da pozna osnove glasbe… In tudi na Instinkt ne gre pozabiti. Morda bi v njegovo dobro otroke učili, da morajo prevzeti skrb za drugo živo bitje. Ni pomembno, ali je to domača žival ali le majhna rastlina. Pomembno je samo, da bi pri otrocih razvijali take svetove, v katerih bi bil poseben prostor, namenjen temu, da bi nekemu bitju nekje na svetu šlo bolje… Obstoječe izobraževanje je ustvarjeno po meri samo ene četrtine ljudi. Druge tri četrtine pa utrpijo zaradi takega večletnega prisilnega ukalupljanja tujega razuma veliko škodo.
Z naravnim povzdigovanjem Racia prihaja pri teh ljudeh do notranjih nasprotij. Posledica so nesprejemanje lastnega sveta in v mnogih primerih hude depresije… Pravično šolanje po meri človeka bi upoštevalo razlike med temi tremi razumi in zagotavljalo enake možnosti vsem dvanajstim značajem. To ne pomeni, da bi od tistih, ki se šolajo, zahtevali manj, ampak da bi pravično ocenjevali njihovo različnost in da bi njihovim področjem priznali enako težo. Ljudem z izjemnimi sposobnostmi, a enakostranskim razumom, ne bi smeli zapirati vrat uspeha v življenju. To niti ne pomeni, da bi morali šolanje teh treh razumov povsem razmejiti, kajti vsak zdrav človek ima vse tri razume, to pa pomeni, da lahko do neke mere spoznava osnove vsakega razuma. Le za zahtevnejše stopnje bi morali med šolanjem ponuditi izbirne predmete, pri katerih bi se lahko posamezniki kosali s sebi podobnimi.
Arhitektura je pisana na kožo ljudem, ki jim hkrati vladata Racio in Emocio. Ljudje z Emociem si izbirajo poklice, ki imajo opraviti z geometrijo, prostorom, oblikami, slikami ali pa z gibanjem telesa – sem spada tudi šport. Emocio ima rad delo, ki je povezano z ljudmi… rad odkriva, spoznava in potuje. Instinkt je marljiv in skrben. Zaradi odgovornosti do svoje družbene vloge rad skrbi za druge. Neredko se zato odloči za poklic zdravnika. Pogosto je zaskrbljen tudi za naravo in živali. Je pravičen sodnik in natančen nadzornik. Zaradi svoje sumničavosti je rojen policist… v povezavi z Raciem – kriminalist. V sodelovanju z jezikovnim Raciem se obnese kot novinar, če je njegov Racio bolj vešč števil, pa je dober revizor… Instinkt je ustvarjalen, zato je v povezavi z Emociem lahko nadarjen modni oblikovalec…
Kot rečeno, ima vsak značaj svoje prednosti in slabosti. Zato bi morali v šole uvesti tudi povsem nov predmet, pri katerem bi otroke seznanili z razlikami med nami in našimi svetovi. Naučili bi jih razumevanja drugih razumov, sprejemanja tujih svetov in strpnosti do drugačnosti. Če bi razumeli razlike v razmišljanju, bi namreč lažje sprejemali različne svetove… Pri tem predmetu bi jih morali naučiti, kako razmišljati s svojo glavo in kako vzljubiti svoj svet. Tako bi spoznali dragocenost resnice, s tem pa bi v družbi zavladala sreča. V njej ne bi bilo krivic in ne vojn. To je družba prihodnosti, v kateri bi se ljudje lahko spoštovali in ljubili, ne glede na razlike v razmišljanju in na različnost svetov.